Lezersreacties over Ierlandogen

De lezersreacties over Ierlandogen beginnen binnen te komen.

Op deze pagina wil ik alle reacties samenvoegen en zal ik deze die ik ontvang stelselmatig toevoegen.

Deze van de proeflezers en redactrice Sanne Visch zijn reeds in een ander bericht gepubliceerd.

Met proeflezer Hugo had ik een interview, evenals met Caroline, van wie de eerste woorden op de cover van Ierlandogen staan.

Véronique D.

Proficiat Eva-Maria, als je zo kan starten, dan ben je wel gemaakt om romans te schrijven ! Doe aub voort ❤️
Zonet las ik de laatste zinnen uit je roman en ik wilde je absoluut feliciteren met je debuut als schrijfster. Je sleepte me mee in je verhaal vanaf het eerste moment en toen ik de weemoedige muziek van Gòrecki nr 3 al hoorde voordat je hem vernoemde kreeg ik kippenvel, van signs gesproken!
Het verhaal kan zo verfilmd worden, het verscherpte in elk geval mijn blik op de boodschap achter het verhaal. Je raakte een gevoelige snaar bij mij en het verhaal raakte mij heel diep. Net zoals een kunstwerk mij kan beroeren!
Bedankt alvast Eva-Maria, ga vooral door met schrijven en hopelijk tot snel eens.

Bieke D.

Hey Eva-Maria, ik las gisteren de laatste pagina’s van je boek en werd er even stil van. Het is zo mooi, zo prachtig geschreven, het ontroert me dat je dit gecreëerd hebt. De wijsheid en de gelaagdheid die in het boek naar voren worden gebracht zijn ongezien en van hoog niveau. Hoedje af, een echt meesterwerk. Ik begin het boek opnieuw te lezen, is echt genieten! Dankbaar! Dikke knuffel

Francine

Ik kon het boek niet wegleggen, iedere keer wilde ik weer een extra stukje lezen, en nog een. En wat een prachtige natuurbeschrijvingen, waauw.

Kathleen V.

Ik ging eventjes bladeren en opzij leggen wegens weinig tijd… maar lukt me niet. Heerlijke schrijfstijl heb jij, mooi, gevoelig, sprankelend. Fantastisch 👍.

Tijl M.

Na 1 week al halfweg.
Enjoying it. Super boek!

Sylvie T.

Ik werd van in het begin geïnspireerd door jouw verhaal. Heel wat passages raakten me. Er waren momenten tijdens het lezen dat ik mij voluit kon inleven in het personage. Naarmate ik verder in het boek las wou ik vlugger lezen om de verdere afloop te weten. Ik vind het een gedurfd einde van het verhaal. Ik bedoel hiermee dat lezers stof tot nadenken krijgen. Hoe zou de lezer reageren op het voorval met de jogger? Ik wil het boek nog eens herlezen om hier nog meer te kunnen reageren. Heel leuk dat je het hoofdpersonage Felicia Joya, een voornaam in twee stukjes gebruikt. Het vraagt iets langer om te lezen maar het geeft jouw boek dat kleine extra. Ik heb er van genoten.

Marleen D.

Dag, ik heb uw boek gisteren gekocht. Juist uitgelezen. Als ik een boek begin en ik vind het heel goed, dan kom ik in een andere wereld en blijf ik lezen. Ik heb er van genoten, heel veel. Een boek die je toch doet stilstaan bij de dingen die nu eenmaal in onze wereld gebeuren.
Ik hoop dat dit boek een succes zal worden. Het zou mij niets verbazen. Veel succes met uw volgende boek en ik blijf u volgen hoor! Vele groeten van mij.

Mieke D.V.

Wil je hierbij ook even complimenteren met je spannende roman, hij leest vlot en heb telkens moeite om hem dicht te klappen…😀 Kort gezegd: ik geniet ervan.

Ingeborg V.

Lieve Eva-Maria,
Ik heb enorm genoten van jouw roman!
Het is al heel lang geleden dat ik een roman gelezen heb. Ik lees quasi enkel non-fictieboeken en zelden in het Nederlands.
Enorme bewondering heb ik voor jouw stijl, jouw wijsheid, de verhaallijn, de prachtige cover, heel het concept!
Een dikke proficiat, wonderbaarlijk.
En ja, het thema sprak mij natuurlijk super aan.
Ik wens jou nog heel veel inspiratie, creativiteit en wijsheid voor jouw volgende romans.
Veel liefs

Karin B.

Dag Eva-Maria,
Ik heb net je boek uit en het blijft nazinderen… ik heb er zo van genoten!
Het was spannend, verrassend, dramatisch, spiritueel en ook gewoon heel beeldend 👌 Het verhaal blijft hangen en heeft vele lagen…
Ik kijk al uit naar je volgend boek. Maar laat de Ierlandogen eerst verder in me doorwerken 😉
Ik wou al graag eens naar Ierland maar nu nog meer 🙂
Schitterend!
Warme groet

Johan B.

Dag Eva-Maria,
Ik heb echt genoten van dit boek. Twee weken geleden begon ik ermee en dacht dat het waarschijnlijk eerder een boek voor vrouwen zou zijn, maar neen, het verhaal ontrolde zich gemakkelijk en was boeiend en zeer leesbaar.
De – zeker voor de kustbewoners – zéér herkenbare omgeving waar het verhaal van Felicia Joya en haar familie begint en zich afspeelt, de mooie en treffende beschrijvingen van Ierland (waar ik met mijn vrouw zo dikwijls op reis ben geweest), het typeren van de mensen daar. Ook het vleugje Pink Floyd was welgekomen (sinds mijn 15de fan geworden en gebleven, elke dag…) en geeft ondersteuning aan de sfeer die je oproept. Het verhaal bevat zoveel elementen die je blijven boeien. Menselijke driften, verdriet, wanhoop, angst, liefde, vriendschap… mooi.
Je schrijft zeer vlot, maakt fijne beschrijvingen van feiten en karakters. Ik zag dat je bezig bent met meer… en ik kijk er naar uit. Proficiat! Ik blijf reclame maken…
Hou je goed en succes met je project(en)!

Tim B.

Dag Eva-Maria,
Ik wil jou graag bedanken en feliciteren met jouw prachtig boek. Afgelopen week had ik eindelijk de ruimte om mij te laten opslorpen door jouw prachtig verhaal vol ‘spirituele verwijzingen en inzichten’. Wat zou ik graag zelf enkele malen in de stoel bij Liya neerstrijken of vertoeven in de tuin van Mamo.
Je was benieuwd wat mannen van jouw boek zouden vinden. Ik vrees dat ik misschien niet de beste referentie ben, maar ik vind zowel de verhaallijn (opbouw van het verhaal en spanningsboog) als de vertelvorm (afwisseling tussen vertellend en de mysterieuze man die speelt vanuit de ik-vorm) als de inhoud en sfeer in jouw verhaal geweldig. Danku en bravo!
Groetjes Tim

Sharon P.

Hey! Petje af voor jou! Echt genoten van het lezen van je roman. In het begin wat sceptisch maar opeens helemaal meegezogen in het verhaal! Heel mooi hoe alles is beschreven. En op het einde was ik toch wel heel ontroerd. Wat een talent van je! Groetjes Sharon

Veerle B.

dag Eva-Maria,
we zijn net terug van vakantie
ik had jouw boek mee en wil je even laten weten dat ik het heel graag gelezen heb.
Ik vind het een goed geschreven verhaal, de stijl doet me een beetje denken aan de boeken van Nicci French, zonder het thriller gehalte dan, hoewel er in jouw boek ook wel spanning was…
Het is ook een therapeutisch boek, ik denk dat mensen er steun in kunnen vinden, moed om verder te gaan…
dikke proficiat!
Schrijf maar lustig verder!!!! Ik ben fan!
veel groetjes,
Veerle

Inge VH

Dag Eva-Maria,
Ik kreeg jouw debuutroman cadeau van mijn zoon.
Gisteren uitgelezen en ja hoor … ik ben nog aan het “nagenieten”. Wat een fantastisch mooi, knap geschreven en ontroerend verhaal.
Was soms moeilijk om het even aan de kant te moeten leggen… Ik ga het later ongetwijfeld nog eens lezen.
Nu bevindt jouw boek zich al bij mijn mama die ook stond te popelen om er aan te beginnen…
Dikke proficiat en nog veel succes met het volgende boek. Ik kijk er alvast naar uit.
Lieve groet,
Inge

Carolien

Te diep in de bergen voor internet… maar er bestaat ook nog papier en het boek Ierlandogen is reeds voor de helft verslonden, spannend en boeiend! 😘

Jasmine

Heel belangrijks vergeten zeggen, mijn zus vond je boek heel vlot, en was aangenaam verrast, ze vond het zeer goed! Toppie voor jou! Toedeloekes xx

Alain C.

Even een berichtje overbrengen. Sofie V. vindt haar vakantie geslaagd, mede door Ierlandogen…

Kristien F.

Hallo,
Ik ben geen lezer, maar door het lezen van jouw boek heb ik een nieuwe passie ontdekt. Hierbij wil ik je feliciteren, dit is het eerste boek dat ik ooit helemaal uitlas… Laat me zeker weten mocht je een nieuw verhaal geschreven hebben. Ik wens je heel veel succes.
Vriendelijke groeten,
Kristien

Sofie G.

Ik heb net je boek verslonden. Ik wil je absoluut laten weten dat ik het ongelooflijk mooi vond! Een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb!!! Ja, je hebt een ongelooflijk talent. Het is veel meer dan een standaard roman. Ik kijk al uit naar je volgende boek!
Groetjes Sofie

Luc G.

Ik vind het een prachtig boek dat heel vlot leest, met een paar verrassende wendingen die ik niet had zien aankomen.

Saskia V.

Beste Eva.maria,
Ik heb je boek ierlandogen op boektopia gekocht en heb het net uitgelezen. Eerlijk en oprecht een prachtig verhaal! Ontroerend mooi!
Dank je wel voor het signeren. 

Els T.

Beste Eva Maria
Ingepakt lag je boek onder de Kerstboom, wachtend om te worden gelezen. Op Kerst was het zo ver de lees”vakantie” kon beginnen. 
Ik heb genoten van dit verhaal. Ik ging er helemaal in mee. Top! 
Als body based trauma coach kon ik zo goed de beschrijvingen vanuit het lijf begrijpen… zoals mensen met trauma beschrijven hoe het voelt. Zo helder.
De onverwachte wending op het einde greep mij vast… Totaal anders dan verwacht…
Net als de zeven zussen naast mijn bed lagen om gelezen te worden, lag ook Ierlandogen naast mijn bed om elke avond gelezen te worden.
Mooi! Els 

Katrien V.

Dag Eva Maria,
Ondertussen heb ik de tijd genomen om te genieten van jouw boek dat ik zelf onder de kerstboom gelegd had voor mezelf, nu het toch zo mooi ingepakt was 😉
Ik heb heel erg genoten van de mooie beschrijvingen van de Ierse natuur en de magie die je daar zo mooi weet op te wekken. Lijkt me wel een idee om daar ook eens naartoe te gaan 😉  Duidelijk dat jij Ierland meedraagt in jouw hart!
Ook vond ik het heel mooi hoe je persoonlijke groei en magie zo mooi verweven hebt in je verhaal. De wijze lessen die er in zitten. Er zijn enkele stukjes die me bij blijven, zoals het woordje ‘envie’ waarvan je zo mooi beschrijft dat het je ook ‘en vie’ houdt. 
Het stuk rond de koningin in de vrouw vond ik ook heel beeldend en mooi geschreven. Met de draak die bestuurd mag worden… een heel mooie metafoor. Dankjewel daarvoor!
Bijzonder hoeveel wijsheid in jouw boek zit, geschreven door een toch nog jonge vrouw (met duidelijk een al wat oudere ziel 😉 ). Fijn dat je op die manier sommige zaken, binnen traumaverwerking bijvoorbeeld, heel toegankelijk maakt.
warme groet, Katrien

*** BESTELLING IERLANDOGEN ***

Voor 30 euro krijg je een persoonlijke en gesigneerde roman toegestuurd in een blije verpakking met extraatje 😁

• 👉 Rekening: BE54 6511 5563 5997
• Op naam van: Eva-Maria Biss
• In de mededeling zet je: ‘roman Ierlandogen’ + je e-mail (om de verzending te kunnen regelen)

Gepubliceerd door evamariabiss auteur

Schrijfster en blogger op www.evamariabiss.be. Mijn eerste roman IERLANDOGEN is gepubliceerd (feb 2023). Nog twee extra romans zijn in de running en ook een kinderboek. Ik ben er nog even zoet mee ;-)

2 gedachten over “Lezersreacties over Ierlandogen

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag